Thursday, October 21, 2010

Makan lagi

Salam..
Hye2 semua2..
Arini menu for dinner aku masak Kuey Teow Kungfu..
Dah lama dah teringin nih..
Smalam g kedai makan order gak kuey teow kungfu..
Tapi, last2 dia buatkan aku mee kungfu..hukhuk..kecewa ya adek kakak..
Kalau sedap x pe gak..Nih langsung x sedaap kuah dia..

Taraaaa..

Kuey Teow Kungfu versi aku..

Walaupon x mcm kungfu pon kuey teow tue..haha
Kekurangan telor d situ ya..First trying..Pasni kasi mantap..
Tapi marbeles jugak..hehe
Jamu mata ya..Sila cuba jugak..

BAHAN2
~telor
~kueyteow
~lada hitam & lada putih
~bwg putih
~ayam @ seafood
~carrot,jgung muda n laen2
~sos tiram
~tepung jagung
~air

CARA2
~pukol telor n masukkan garam dan lada putih.masukkan kueyteow.
~gaul sebati dan goreng leper mcm telor dadar.
~ utk kuah plak.tumis bawang putih sampai naek bau.
~masukkan ayam,seafood.
~letak air.
~masukkan tepung jagung yg dibancuh,sos tiram,sayur-sayuran,lada hitam,garam..
~yeay dah siap..
~slamat mencuba..


Babai!!


p/s : Dah mcm belog masakan dah aku tengok..haha

6 comments:

mohad said...

salam ziarah

Nana Farhana said...

timakasih ye..

CIK TOM said...

nampak sedap..share la pulak resepi ketiauw kungfu..nak cuba..hihi

totoromalas said...

wah saya suka kuey teow kungfu.... sgt sedap!

Nana Farhana said...

totoromalas ~ sy pon suka!!=)

Nana Farhana said...

cik tom ~ cuba tau..hihi
resepi simple nih..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails